Kundtjänst: 010-150 20 80                            Betalningsalternativ

Kundtjänst: 010-150 20 80                            Betalningsalternativ

Leverans
 

Beställningar innan kl. 12.00 skickas samma dag

Davpack lagerhåller tusentals produkter och skickar er order från oss inom 24 timmar.

 

Beställningar som görs innan kl. 12.00 skickas samma dag. Vid leveranser längre upp i Sverige kan det tillkomma ett par dagar. Tänk på att beställningar som är lagda under en helgdag behandlas nästkommande vardag.

 

Davpack har ingen skyldighet för korta leveranser och är inte ansvarig för någon direkt eller indirekt förlust/skada som uppstått från eller i följd av dröjsmål med utkörningen. Davpack är ej ersättningsskyldiga ingen anmälan har gjorts till kuriren eller till Davpack inom 48 timmar.

 

Beställningar över 2 000kr exkl. moms levereras alltid fraktfritt inom Sverige. Annars debiteras 95kr exkl. moms för företag, och 200kr exkl. moms för privatpersoner i frakt.

 

I samband med att din beställning lämnar Davpack skickar vi en orderbekräftelse till din mailadress. Om Davpack inte kan leverera på grund av hinder hos kunden kommer leveransen gå tillbaka till transportören och de kontaktar dig för att komma överens om ett nytt utkörningstillfälle. I och med detta kommer en ny utkörningskostnad debiteras.

 

Orderändringar

Om du vill ändra något i din beställning, t ex avbeställa eller komplettera ska du kontakta kundtjänst 010-150 20 80. Ange alltid ditt beställningsnummer för det ärende ändringen gäller. Om din beställning inte har vidarebefordrats till vårt lager kan den fortfarande annulleras. Vi processar din beställning på kort tid och därför är det bråttom om du vill avbeställa.

 

Om produkterna är beställningsvaror eller ej finns i lager är leveranstiden och fraktkostnaderna varierande, var god kontakta kundtjänst vid beställning av beställningsvaror eller ej lagerförda varor. 

 

Reklamationer

Synlig transportskada eller paket som saknas ska anmälas direkt till chauffören vid

mottagandet, i annat fall gäller inte transportförsäkringen på varorna. Om skadan ej är synlig på ytterförpackning, ska skadan anmälas till oss på telefon senast 5 dagar efter mottagen leverans.

 

Retur

Vi erbjuder 30 dagars full returrätt. Kontakta alltid oss på telefon innan du returnerar varor och ange orsak till retur, vi skickar en returfraktsedel till er som ska bifogas. Vid retur står du som kund för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till Davpack, var noggrann med att varan är väl förpackad. Vi krediterar ditt konto/faktura när vi mottagit godset exkl. kostnad för returfrakt. Ångerrätten omfattar inte specialtillverkade produkter, kundunika artiklar eller profilprodukter.
 
Returer skickas till: Davpack AB Svetsaregatan 7, 30250 Halmstad.
 
Outlöst gods, inte uthämtat paket
Vi förbehåller oss rätten att debitera fraktkostnader för outlöst gods som Davpack AB har sänt. För ej utlösta varor debiteras du som kund då varorna levererats till utlämningsställe.

 

Hämta i Halmstad

Så fungerar det:

  • Välj "Hämta i Halmstad" under leveransalternativen i kassan.
    Du betalar endast för dina produkter - du slipper helt fraktkostnaden.

  • Invänta orderbekräftelse med information om upphämtningstider.

  • Invänta aviserings-mejl med bekräftelse om att din order är klar för upphämtning.

  • Ta med ditt aviserings-mejl och hämta din beställning på Svetsaregatan 7 i Halmstad.
    Vi har öppet för upphämtning 08.00-17.00 måndag-fredag alla helgfria vardagar.

 

Vanliga frågor

 

När är mina varor klara för upphämtning?
Om alla dina varor ligger på vårt svenska lager blir du aviserad inom 2-3h efter att du mottagit din orderbekräftelse. Om varorna du beställt behöver tas hem från vårt centrallager kan det ta upp till 8 arbetsdagar innan dina varor finns tillgängliga för upphämtning.

 

När kan jag senast hämta upp mina varor?
Dina varor finns tillgängliga för upphämtning i 5 arbetsdagar efter att du mottagit din avisering.
Ex. Om du fått din avisering en måndag är dina varor reserverade till och med nästkommande måndag. Observera att helger och röda dagar inte räknas som arbetsdagar.  

 

Hur vet jag om varan finns på lager?
Kontakta oss i chatten, info@davpack.se, eller på 0101-50 20 80 för att få reda på lagersaldo.

 

Vart hämtar jag min beställning?
När din beställning är klar för upphämtning finns den att hämta på Svetsaregatan 7 i Halmstad.
Din order kan hämtas 08.00-17.00 måndag-fredag alla helgfria vardagar.

 

Ska jag ta med något när jag hämtar mina varor?
Uppvisa ditt aviserings-mejl samt ordernummer när du hämtar dina varor.

 

Finns det en risk att den vara jag beställt inte finns på lager?
Ja, ibland säljer våra produkter slut vilket gör att vi inte kan garantera att produkterna du beställt finns på lager. Du blir meddelad om detta när du får din orderbekräftelse. Skulle leveranstiden vara för lång för dig kan våra säljare hjälpa dig att hitta en motsvarande produkt som finns på lager för omgående upphämtning.

 

Kan jag göra ändringar i min order?
Om du vill göra ändringar i din order kan du göra detta genom att kontakta oss via chatten eller på 0101-50 20 80.

 

Om du har fler frågor kan du kontakta oss via chatten, info@davpack.se eller 0101-50 20 80.

 

Se köpvillkoren för mer information